Житлові субсидії

До уваги отримувачів субсидії

Згідно постанови КМУ № 300 від 26 квітня 2017 року «Про внесення змін до деяких постанов КМУ» у разі отримання управлінням соціального захисту населення від комунальних підприємств інформації про прострочену понад два місяці заборгованість з оплати послуг субсидія на наступний строк не призначається. Якщо протягом двох місяців громадянин документально підтвердив сплату заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, субсидія призначається з дати закінчення дії попередньої субсидії, в іншому випадку – з місяця, в якому громадянин документально підтвердив сплату заборгованості або укладення договору.

За більш детальною інформацією просимо звертатися за тел.33409 або за адресою: пр-т Миру, 43 каб.2


Приведення цін на житлово-комунальні послуги до економічно обґрунтованого рівня є необхідним

Чому тарифи зростають та як громадянам захистити свої витрати роз’яснює Департамент житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу облдержадміністрації.

Основними причинами перегляду тарифів є особливості структури витрат комунальних підприємств, їх надзвичайна залежність від вартості енергоносіїв та мінімальної заробітної плати. Вартість цих складових тарифів постійно зростає із незалежних від підприємств причин. Тому, виходячи з цих умов, а також враховуючи підвищення тарифів на енергоносії, зростання цін на матеріально-технічні ресурси, зміну рівня мінімальної заробітної плати, здорожчання робіт субпідрядних організацій, перегляд тарифів на житлово-комунальні послуги та приведення їх до економічно обґрунтованого рівня, є об’єктивною необхідністю.

При цьому необхідно враховувати, що згідно із Законом України «Про житлово-комунальні послуги» одним із основних принципів, на якому базується державне регулювання цін/тарифів, є принцип відповідності рівня цін/тарифів розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.

В умовах перегляду тарифів на житлово-комунальні послуги Урядом передбачено ряд заходів, які спрямовані на посилення соціального захисту населення. Головним механізмом забезпечення соціального захисту найбільш вразливих верств населення залишається Програма житлових субсидій, яка гарантує малозабезпеченим громадянам стабільність витрат на оплату житлово-комунальних послуг незалежно від зміни вартості послуг.

Дізнатись більше про житлові субсидії. http://www.mlsp.gov.ua/labour/control/uk/publish/category?cat_id=160234

Державні компенсації за «теплими» кредитами – європейський підхід до реалізації проектів з енергозбереження

За інформацією Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України, 80% житлового фонду потребує повної тепломодернізації. Тому запропоновано європейські підходи до реалізації проектів з енергозбереження – об’єднати для вирішення цього питання громадян, бізнес та державу.

Зважаючи на підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, особливо що стосується здорожчення тарифів на електроенергію та опалення, запровадження заходів, що можуть зробити використання «теплих» ресурсів заощадливим та максимально ефективним одночасно, стало актуальним для більшості населення. Тим більше, що держава надає підтримку для запровадження енергоефективних та енергозберігаючих технологій.

На сьогодні кожен має можливість отримати часткову компенсацію з державного бюджету за кредитами, залученими на енергоефективні заходи: держава відшкодовує частину суми кредиту на енергоефективне обладнання та матеріали для населення, ОСББ та ЖБК від 20% до 70%.

Якщо позичальником є фізична особа-отримувач субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, йому відшкодовується 70% суми «енергоефективного» кредиту. Якщо в складі ОСББ є отримувачі субсидій, таке ОСББ отримує відшкодування у середньозваженому розмірі між 40% і 70% — залежно від кількості субсидіантів.

За інформацією Департаменту жилого-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу ОДА, в області продовжується робота щодо реалізації «Програми підвищення енергоефективності та зменшення споживання енергоресурсів». Проводиться


модернізація або заміна наявного енергоємного обладнання у виробничій, комунальній і бюджетній сферах, запровадження новітніх енергоефективних та енергозберігаючих технологій. Також до запровадження заходів з енергозбереження та енергоефективності активно долучають мешканців області.

«МІФИ» ПРО СУБСИДІЮ

Скільки років державою надаються субсидії, стільки ж про них придумуються та поширюються усілякі міфи. Відбувається це через необізнаність населення.

Варто знати про існуючі міфи, щоб раз і назавжди не мати сумнівів щодо переваг отримання субсидій.

Міф 1. Суди відбирають субсидії. Після перевірок декларацій з’ясовується, що деякі люди приховали, що вони володіють декількома квартирами, машинами, будинками. Як наслідок, таким людям доведеться повертати державні тисячі гривень.

Роз’яснення

З травня 2015 року для призначення житлової субсидії скасовані критерії володіння другим житловим приміщенням або більше, одним автомобілем, іншим транспортним засобом. Тому це не може бути причиною відмови в наданні субсидії або повернення коштів субсидії, призначеної після 1 травня 2015 року. Форма декларації про доходи та витрати осіб, які звертаються за призначенням житлової субсидії, не містить графи, в якій громадяни могли б надавати такі відомості.

Міф 2. Необхідно використовувати газ, воду та інші комунальні послуги в повному обсязі, на який призначено субсидію. Інакше субсидію перестануть надавати.

Роз’яснення

Через ці чутки громадяни не тільки не економлять, а прагнуть використовувати більше води, газу та електроенергії, ніж їм потрібно. Однак «випалювати» газ до рівня призначеної щомісячної субсидії безглуздо і нерозумно. Адже в результаті дбайливого користування ресурсами, зекономлені кошти залишаються на рахунках сім’ї і можуть бути використані в наступному місяці, в тому числі і для погашення обов’язкової частини платежу.

Але, постановою Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2016 року  № 319 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» внесено зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Наприкінці опалювального сезону передбачено залишення на рахунках споживачів частини невикористаної суми субсидії на оплату послуг індивідуального опалення (теплопостачання), що еквівалентна вартості 100 куб. м. природного газу або вартості 150 кВт електричної енергії, яка зараховується як оплата послуг, у тому числі обов’язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.

Міф 3. Оформлення субсидії  зараз,  в майбутньому може перешкодити продажу квартири або будинку. Всю суму отриманих субсидій доведеться повертати в подвійному розмірі. Або переоформлення нерухомості буде коштувати дорожче. Субсидії завадять оформити спадщину.

Роз’яснення

Такі чутки поширюються з самого початку введення субсидій. Однак жоден з авторів цього «міфу» не зміг привести приклад, коли б субсидія завадила оформити спадщину, при продажу квартири довелося б повертати кошти отриманої субсидії, субсидія завадила б продажу квартири або будинку. За 21 рік існування цієї державної допомоги такого жодного разу не сталося.

Нормативно-правовими актами з питань надання населенню житлових субсидій чітко встановлено, що субсидія є безповоротною державною допомогою і її отримання не пов’язане і не тягне за собою зміни форми власності житла.

Міф 4. Клопоту з оформленням субсидії багато, а в реальності субсидія може скласти мізерну суму, а деяким і зовсім відмовлять – незважаючи на низький дохід.

Роз’яснення

Звернення за призначенням субсидії стало дуже простим. Необхідно заповнити та подати (або надіслати поштою) до місцевого управління соціального захисту населення тільки два документа – заяву та декларацію про доходи і витрати. Іншу необхідну інформацію фахівці управління збиратимуть самі.

Розмір субсидії залежить не тільки від доходів домогосподарства, а й від вартості житлово-комунальних послуг, які надаються. Тому в різних сім’ях з однаковими доходами розмір субсидії може бути різний, якщо є різниця в переліку житлово-комунальних послуг, якими вони користуються. І навпаки, сусіди, які живуть в однакових квартирах, можуть отримувати різну субсидію, оскільки доходи їх різні.

Варто розуміти, що навіть невелику субсидію отримувати вигідно. Якщо протягом періоду отримання субсидії підвищаться тарифи на комунальні послуги, розмір субсидії буде перераховано і збільшено, відповідно до зростання цін на комунальні послуги, без додаткового звернення громадян. При цьому частина коштів, які платить одержувач субсидії, залишиться незмінною.

Міф 5. Субсидії не надаються безробітним

Роз’яснення

Протягом останнього року до Положення про порядок призначення та надання житлових субсидій внесено ряд змін, які дозволили отримати субсидії багатьом з тих, кому раніше відмовляли. Мета цих змін – забезпечення надійного соціального захисту сім’ям, які не зможуть платити за житлово-комунальні послуги після підвищення тарифів.

Зокрема, з травня 2015 року знято обмеження для призначення субсидії працездатним громадянам, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку в службі зайнятості, як безробітні.

З травня 2016 року, якщо такі громадяни не мають доходів, для розрахунку субсидії їм буде врахований умовний дохід, в розмірі двох прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Міф 6. Неминучі помилки при заповненні декларації, особливо часто помиляються літні люди. А за помилки будуть штрафувати, доведеться повертати субсидію.

Роз’яснення

Форма декларації про доходи та витрати значно спрощена, заповнити її не складно. З 21 липня 2015 року в Декларацію не потрібно вносити суми доходів, тільки їх види та джерела отримання.

Допомогу в заповненні документів на субсидію завжди можуть надати фахівці управління соціального захисту населення. Інструкція та зразки заповнення декларації також розміщені на сайті Мінсоцполітики, Департаменту соціального захисту ОДА. Ніяких штрафів за помилки в деклараціях не буде, якщо тільки громадянин свідомо не приховав частину важливої інформації.

Одержувачі субсидії попереджаються про відповідальність за приховування відомостей про доходи. У разі виявлення такого факту – надання житлової субсидії може бути припинено, а зайво нараховані кошти потрібно буде повернути.

Перш за все з’ясовується, чи вплине виявлення цих фактів на право отримувати субсидію або на її розмір. Якщо це впливає на право отримання субсидії (тобто з урахуванням прихованих доходів сім’я не мала б права на призначення субсидії), то її надання буде припинено, а кошти нарахованої субсидії підлягають поверненню в повному обсязі.

Якщо ж виявлене порушення призведе лише до зменшення розміру субсидії, то потрібно буде повернути зайві нараховані кошти, і далі сім’я зможе отримувати субсидію в зменшеному розмірі.

Міф 7. При оформленні субсидії необхідно вказувати відсотки від депозиту, як один з видів доходу. Субсидію доведеться повертати тим, у кого є депозити в банках, якщо вони перевищують певну суму.

Роз’яснення

Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій з 21 липня 2015 внесені зміни, якими встановлено: «До сукупного доходу не враховуються … доходи від розміщення депозитів».

Отже, депозити і відсотки за ними, не обліковуються як доходи і не входять до переліку критеріїв, на підставі яких може бути відмовлено в призначенні житлової субсидії або припинення її надання.

 

 

За інформацією управління соціального захисту населення Генічеської районної

державної адміністрації


 

Актуально про житлові субсидії

 Правилами надання населенню послуг з газопостачання, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.1999 року № 2246 визначено опалювальний період з 01 жовтня по 30 квітня включно. Враховуючи вищевказане, субсидія, громадянам, які проживають в будинках з індівідуальним газовим опаленням призначається по 30 квітня включно. Перерахунок субсидії на неопалювальний період з 01 травня по 30 вересня проводиться управлінням соціального захисту населення автоматично без звернення громадян.

Відповіді на запитання громаднян щодо житлових субсидій


  1. Чи можу я звернутися за субсидією, якщо маю заборгованість з оплати житлово-кому¬нальних послуг?

Заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг не впливає на право отримувати субсидію.

  1. Чи впливає на право отримувати субсидію наявність у власності іншої квартири, будинку чи автомобіля?

Володіння транспортними засобами або іншими квартирами (будинками) не позбавляє Вас права на субсидію.

  1. У разі користування субсидією, чи зможу я потім продати, подарувати житло або передати його у спадок.

Субсидія є безповоротною і її отримання не пов’язане і не тягне за собою зміни форми власності житла.

  1. Якщо я не вкажу в декларації якийсь з видів доходу, доведеться повертати субсидію?

Якщо в декларації не вказано який-небудь вид доходу, який буде виявлено перевіркою, доведеться повернути надміру нараховану субсидію. Тобто різницю між розміром наданої субсидії і тим розміром, який розраховано з урахуванням суми не вказаного доходу.

Однак це не позбавляє права звернутися за призначенням субсидії повторно.
5. Чи повинна я сплачувати вказану у повідомленні обов’язкову частку плати, якщо вона значно більша, ніж вартість фактично спожитої послуги по лічильнику?

Якщо фактична вартість послуги за лічильником менше ніж визначена частина обов’язкової плати отримувача субсидії, потрібно сплачувати вартість послуги за лічильником. Економне споживання вигідне, оскільки при економії газу, води та електроенергії на Ваших рахунках накопичуються зекономлені кошти субсидії. їх можна використати для оплати послуг в наступні місяці.

  1. В яких випадках управління соціального захисту населення вправі вимагати інші документи, крім заяви та декларації ?

Якщо Ви бажаєте, щоб субсидія була розрахована з доходів за три попередні місяці, необхідно надати довідки про ці доходи.

Крім того, у разі зазначення у декларації отриманих доходів, інформація про які відсутня Державній фіскальній службі, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у визначеному порядку, особою додатково подають довідки про зазначені доходи.

Також, якщо у домогосподарстві нестандартна ситуація, і рішення про призна¬чення субсидії приймається комісією, створеною місцевим органом влади, остан¬ній може запросити інші документи для обґрунтованості прийняття рішення (наприклад, довідки, що підтверджують факт непроживання зареєстрованих осіб).

Начальник УСЗН  Л.Бубнова


 

Щодо нового в отриманні житлових субсидій з травня 2016 року
Постановою Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2016 року № 319 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» внесено зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, зокрема:

розмір субсидії визначається, без урахування пільг, які надаються відповідно до законодавства: у разі призначення субсидії пільги з оплати житлово-комунальних послуг та придбання твердого палива і скрапленого газу не нараховуються;

змінено терміни призначення субсидії: субсидія на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців;

   – змінено порядок врахування доходів для призначення житлової субсидії для окремих категорій громадян (для працездатних осіб які мають дохід менше прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних громадян, приватних підприємців);

– субсидія на наступний період надається за особистим зверненням наступній категорії осіб:

– для орендарів житлового приміщення (будинку);

– осіб, які отримували субсидію на придбання твердого палива та скрапленого газу в попередньому році;

– осіб, яким субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг протягом опалювального сезону становив «0» грн. Тобто вказаним сім’ям субсидія призначається на наступний термін за особистим зверненням. При цьому, для орендарів житлового приміщення (будинку) при призначенні субсидії також враховується строк дії договору (субсидія призначається з місяця звернення до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців, та до кінця місяця, в якому закінчується строк дії договору оренди);

передбачено повернення частини невикористаної суми субсидії до державного бюджету організаціями-надавачами послуг з централізованого та індивідуального опалення (теплопостачання), після закінчення опалювального сезону;

передбачено залишення на рахунках споживачів частини невикористаної суми субсидії на оплату послуг індивідуального опалення (теплопостачання), що еквівалентна вартості 100 куб. м. природного газу або вартості 150 кВт електричної енергії, яка зараховується як оплата послуг, у тому числі обов’язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.

До уваги!

У звязку з тим, що Постановою скасовано норму стосовно призначення субсидії на придбання твердого палива і скрапленого газу на наступний період без звернення, всі громадяни, які отримали субсидію на придбання твердого палива і скрапленого газу в 2015 році для її призначення в 2016 році повинні надати заяву і декларацію. При цьому субсидію на оплату житлово-комунальних послуг буде розраховано з січня 2016 року. телефон для довідок 33409

Начальник УСЗН   Л.Бубнова


Порядок надання житлових субсидій

Міністерство соціальної політики як центральний орган виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику з питання сім’ї та дітей повідомляє наступне.

Відповідно до Закону України від 28.12.2014 №76-VIII «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» статтю 13 Закону України «Про охорону дитинства» доповнено частиною восьмою, якою встановлено, що пільги передбачені для дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, а також сімей, в яких не менше року проживають троє і більше дітей, враховуючи тих, над якими встановлено опіку чи піклування, надаються за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу (1710 гривень у 2015 році).

У зв’язку з веденням вищезазначеної норми більшість сімей вказаної категорії втрачають такі пільги.

Водночас слід наголосити, що відповідно до Порядку надання пільг окремим категоріям з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї (далі – Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 389, у разі, якщо середньомісячний дохід сім’ї пільговика в розрахунку на одну особу перевищує величину доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення письмово інформує пільговиків про те, що вони не мають права на отримання пільг і можуть звернутися за житловою субсидією.

Через програму житлових субсидій держава компенсує сім’ям витрати на оплату житлово-комунальних послуг у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами, що перевищують визначений обсяг обов’язкового відсотка платежу.

Обов’язкова частка плати за житлово-комунальні послуги визначається для кожної сім’ї залежно від розміру середньомісячного сукупного доходу в розрахунку на одну особу з 01.10.2014 року.

Для прикладу. Сім’я з 12 осіб повинна сплатити за житлово-комунальні послуги 9 тис. гривень, середньомісячний сукупний дохід сім’ї на одну особу складає 2050 гривень. Обов’язкова частка плати за житлово-комунальні послуги для такої сім’ї становить 13,07% (2050:1176:2*15%=13,07%).

Тобто така сім’я сплачує за житлово-комунальні послуги лише 3215,22 гривень обов’язкового платежу (24600*13,07%), а решта плати за житлово-комунальні послуги є субсидією. У разі 50% знижки така сім’я мала б сплачувати 4500 гривень (9000 грн*50%=4500).

Слід також відмітити, що у разі підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги перерахунок субсидії у межах установленого терміну її призначення здійснюється без звернення громадян, а розмір обов’язкової частки плати за житлово-комунальні послуги не змінюється.

Постановами Кабінету Міністрів України від 28.02.2015 № 106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій» та від 26.06.2015 №457 «Про спрощення порядку призначення та надання населенню житлових субсидій» суттєво спрощено порядок надання субсидій. Зокрема, житлова субсидія призначається на 12 місяців, на підставі лише двох документів – заяви і декларації (скасовано необхідність подання довідок про доходи).


Управління соціального захисту населення повідомляє

У зв’язку зі значним підвищенням тарифів на житлово-комунальні послуги, єдиним механізмом підтримки населення при оплаті житлово-комунальних послуг є надання житлових субсидій.

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на 12 місяців з місяця звернення і розраховується: на опалювальний та неопалювальний сезони. Початок та кінець опалювального періоду визначається рішенням Генічеської районної адміністрації.

Урядом 13 жовтня 2015 року внесено зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 №848.За цим порядком  органи соціального захисту населення обраховують розміри субсидії на початку опалювального періоду без додаткового звернення громадян та оновлення інформації про комунальні послуги керуючись попередніми даними про забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами.

У вересні кожна родина повторно отримала через Укрпошту бланки заяви і декларації, які слід подавати чи надсилати для оформлення субсидії.

Громадянам, які звертались з питання призначення субсидії з 1 травня 2015 року повторно подавати документи не потрібно. Виключенням є лише мешканці, які отримали повідомлення про відмову у призначенні субсидії (з зазначенням причини). Громадянам, які отримували субсидію протягом  опалювального періоду 2014/2015 років, та ті, які звернулися за її призначенням в  2015 році буде проведено автоматичні перерахунки розмірів субсидії на опалювальний сезон 2015/2016 років без додаткового звернення громадян, включаючи і тих заявників,  яким на період неопалювального сезону  була призначена субсидія в «нульовому» розмірі.

Увага! Надання раніше призначеної субсидії припиняється за поданням обслуговуючих організацій чи надавачів житлово-комунальних послуг, якщо отримувач субсидії, не сплачує за спожиті послуги.

У разі коли через несплату громадянином житлово-комунальних послуг надання субсидії припинено, громадянин набуває право на її призначення на наступний період після подання документів, що підтверджують погашення заборгованості, яка виникла за період отримання субсидії.

За більш детальною інформацією Ви можете звернутися до управління соціального захисту населення за адресою: м.Генічеськ, пр-т Миру, 43, або за телефоном 33409

 

Начальник УСЗН Л.Бубнова


Зміни по субсидіям

21 липня 2015 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України № 475, згідно з якою, бланк декларації про доходи громадян зазнав деяких змін. Зокрема, у подальшому не доведеться вказувати жодних чисел доходів, а лише вид доходу – пенсія, стипендія чи заробітна плата – із зазначенням організації, яка їх надає. Суми доходів органи соцзахисту отримуватимуть безпосередньо від Державної фіскальної служби та Пенсійного фонду.

Окрім цього, постановою визначено – для призначення житлової субсидії не включати до сукупного доходу громадян окремі види доходів. Зокрема, благодійну допомогу, одноразову допомогу, яка надається або Урядом, або органами місцевої влади, одноразову допомогу до 5 травня, допомогу на оздоровлення, одноразову матеріальну допомогу інвалідам, грошове забезпечення військовослужбовців, які беруть участь в АТО, тощо.

Середньомісячний  сукупний  дохід для призначення субсидії визначається  на основі річного доходу осіб за попередній календарний рік.

Постановою № 475 передбачено, що за  бажанням  громадян  субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних   послуг   призначається   на  основі середньомісячного (за   три   місяці (а не за шість, як було раніше), що  передують  місяцю звернення)  сукупного  доходу  осіб,  після  подання  довідок  про  доходи  таких  осіб  за зазначений період за формами, затвердженими Мінсоцполітики.

Розмір пенсійної виплати враховуватиметься за місяць, що передує місяцю, з якого призначається субсидія.

Для фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку першої групи, до сукупного доходу за кожний місяць враховуватиметься дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб за цей місяць, для фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку другої групи, – двох прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб, для фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку третьої групи, – трьох прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб.

Ще одна новація полягає в тому, що до встановлення права власності на житло у разі смерті уповноваженого власника(співвласника) житлового приміщення, на якого відкрито особовий рахунок, субсидія призначається одній із дієздатних осіб, яка на момент смерті власника житлового приміщення (будинку) зареєстрована в ньому, а у разі, коли зареєстровані тільки недієздатні особи, –одному з їх опікунів.

У разі неподання на запит структурному підрозділу з питань соціального захисту населення у встановлений п`ятиденний термін відомостей про склад зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб для призначення субсидії використовуватимуться дані, зазначені у декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за її призначенням.

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначатиметься на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням і розраховується:

на опалювальний сезон – з 1 жовтня по 30 квітня;

на неопалювальний сезон – з 1 травня по 30 вересня.

Субсидія для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається один раз на календарний рік.

 

Інструкція про порядок заповнення бланку
Декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії

Декларацію заповнює особа, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово-комунальних послуг за місцем реєстрації (або особа, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг).

У правому верхньому куті зазначається назва місцевого управління соціального захисту населення до якого подається Декларація.

У розділі І:

У позиції 1 вказується: прізвище, ім’я по батькові особи, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово-комунальних послуг за місцем реєстрації (або особи, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг).

У позиції 2 необхідно зазначити загальну та опалювальну площу житлового приміщення (кв. метрів), кількість поверхів у будинку, а також підкреслити тип будинку: індивідуальний чи багатоквартирний.

У позиції 3 вказуються відомості про всіх осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих – для осіб, які орендують житло і вказані у договорі оренди, або для індивідуальних забудовників, будинки яких не прийняті в експлуатацію), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги із зазначенням прізвища, ім’я по батькові, дати народження, серії та номера паспорта, ідентифікаційного номера (за наявності) таких осіб. У графі „Примітки” можливо зазначити, що конкретна особа не проживає і їй не нараховується плата за житлово-комунальні послуги.

У розділі ІІ заповнюються відомості про всі види доходів (заробітна плата, пенсія, допомога, стипендія, грошове забезпечення, аліменти, виплати відповідно до умов цивільно-правового договору, доходи від підприємницької діяльності, здачі майна в оренду, від продажу майна та немайнових прав, сільськогосподарської продукції, дивіденди, тощо) осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих, зазначених у договорі оренди), за попередній календарний рік (12 місяців 2014 року). Дохід може бути вказаний і за попередні три місяці, але при цьому особа має надати довідки про доходи за цей період.

Звертаємо увагу, що відтепер у Декларації непотрібно вказувати розмір доходу, а зазначається лише вид доходу та найменування організації, де отримано такий дохід, а для фізичних осіб-підприємців – група платника єдиного податку.

У розділі ІІІ вказується інформація про осіб, які здійснили одноразову купівлю майна або оплату послуг протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень із зазначенням виду, вартості, дати здійснення купівлі (оплати) майна або послуг.

Відомості, зазначені у Декларації, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Декларації.


З 1 жовтня 2015 року спрощено і вдосконалено порядок призначення субсидій населенню                

Постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2015 року № 752 внесено зміни до Положення про  порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

  1. Скасована необхідність відкриття особових рахунків по сплаті житлово-комунальних послуг на особу, яка звертається за призначенням субсидії, у тому числі і орендарів.

Субсидія призначається одній із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб. В окремих випадках на підставі рішення комісії та акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства субсидія може призначатися особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла, або індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію.

  1. У випадку коли кількість фактично проживаючих зареєстрованих у житловому приміщенні осіб є меншою, ніж кількість зареєстрованих у такому приміщенні осіб, субсидія призначається на підставі рішення комісії.
  1. Надано можливість призначати субсидію сім’ям, що мешкають окремо у житловому приміщенні із розділеними особовими рахунками, які сплачують за послуги на такі рахунки, виходячи із кількості зареєстрованих осіб, на підставі рішення комісії та акту обстеження матеріально-побутових умов.
  1. Надано дозвіл комісіям призначати субсидії дитячим будинкам сімейного типу і прийомним сім’ям, а також сім’ям (крім багатодітних сімей), у яких не менше року проживають троє і більше дітей, враховуючи тих, над якими встановлено опіку чи піклування, враховуючи кількість дітей, які фактично проживають, але не зареєстровані на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім`ї.
  1. У випадку розбіжності відомостей про склад зареєстрованих осіб і про кількість осіб, яким нараховується плата за послуги, для розрахунку субсидії використовуються дані про склад зареєстрованих.
  1. Приведено у відповідність до законів перелік доходів, які не враховуються для призначення субсидії:

– доходи учасників АТО;

– доходи від роботи у виборчій комісії.

  1. Якщо субсидія призначена рішенням комісії, то на наступний термін субсидія призначається на підставі того ж рішення, якщо у сім’ї не відбулося змін. Тобто питання не виноситься знову на комісію.

За більш детальною інформацією Ви можете звернутися до управління соціального захисту населення за адресою: м.Генічеськ, пр-т Миру, 43, або за телефоном 33409

 

Начальник УСЗН Л.Бубнова


Порядок надання житлових субсидій

Міністерство соціальної політики як центральний орган виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику з питання сім’ї та дітей повідомляє наступне.

Відповідно до Закону України від 28.12.2014 №76-VIII «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» статтю 13 Закону України «Про охорону дитинства» доповнено частиною восьмою, якою встановлено, що пільги передбачені для дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, а також сімей, в яких не менше року проживають троє і більше дітей, враховуючи тих, над якими встановлено опіку чи піклування, надаються за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу (1710 гривень у 2015 році).

У зв’язку з веденням вищезазначеної норми більшість сімей вказаної категорії втрачають такі пільги.

Водночас слід наголосити, що відповідно до Порядку надання пільг окремим категоріям з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї (далі – Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 389, у разі, якщо середньомісячний дохід сім’ї пільговика в розрахунку на одну особу перевищує величину доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення письмово інформує пільговиків про те, що вони не мають права на отримання пільг і можуть звернутися за житловою субсидією.

Через програму житлових субсидій держава компенсує сім’ям витрати на оплату житлово-комунальних послуг у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами, що перевищують визначений обсяг обов’язкового відсотка платежу.

Обов’язкова частка плати за житлово-комунальні послуги визначається для кожної сім’ї залежно від розміру середньомісячного сукупного доходу в розрахунку на одну особу з 01.10.2014 року.

Для прикладу. Сім’я з 12 осіб повинна сплатити за житлово-комунальні послуги 9 тис. гривень, середньомісячний сукупний дохід сім’ї на одну особу складає 2050 гривень. Обов’язкова частка плати за житлово-комунальні послуги для такої сім’ї становить 13,07% (2050:1176:2*15%=13,07%).

Тобто така сім’я сплачує за житлово-комунальні послуги лише 3215,22 гривень обов’язкового платежу (24600*13,07%), а решта плати за житлово-комунальні послуги є субсидією. У разі 50% знижки така сім’я мала б сплачувати 4500 гривень (9000 грн*50%=4500).

Слід також відмітити, що у разі підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги перерахунок субсидії у межах установленого терміну її призначення здійснюється без звернення громадян, а розмір обов’язкової частки плати за житлово-комунальні послуги не змінюється.

Постановами Кабінету Міністрів України від 28.02.2015 № 106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій» та від 26.06.2015 №457 «Про спрощення порядку призначення та надання населенню житлових субсидій» суттєво спрощено порядок надання субсидій. Зокрема, житлова субсидія призначається на 12 місяців, на підставі лише двох документів – заяви і декларації (скасовано необхідність подання довідок про доходи).


 

Що потрібно знати про житлові субсидії

З 01 травня 2015 року діє спрощений порядок призначення субсидій. Житлова субсидія-це допомога, яка надається державою з коштів бюджету тим родинам чи одиноким громадянам, у яких сукупна сума витрат на комунальні послуги перевищує встановлений державою відсоток від щомісячного доходу. Житлова субсидія призначається терміном на 12 місяців.

Відповідно до п.1  положення “Про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива” субсидія є безповоротною і її отримання не пов’язане і не тягне за собою зміни форми власності житла.

Субсидія призначається одному із членів сім’ї, зареєстрованому у житлі і на якого відкрито особовий рахунок на оплату житлово-комунальних послуг. Право на оформлення субсидій мають також особи, які орендують житло на підставі письмового договору.

Особам, які отримували житлову субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 років субсидію буде перераховано автоматично без звернення.

З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до управління  соціального захисту населення за місцем реєстрації. Документи ( заява та декларація) для призначення субсидії можуть бути надіслані поштою. У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами для призначення субсидій здійснюють уповноважені особи.

За більш детальною інформацією  Ви можете звернутися до управління соціального захисту населення за адресою: м.Генічеськ, пр-т Миру, 43, або за телефоном 33409

Начальник УСЗН
Л.Бубнова.

Зразки бланків на призначення житлової субсидії

– Інструкція про порядок заповнення бланку Заяви про призначення житлової субсидії 

– Заява про призначення житлової субсидії 

– Декларація про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії

– Контакти

Порядок призначення житлової субсидії

08042015164499


Спрощення порядку надання житлових субсидій


Допомога при народженні дитини

Право на отримання допомоги при народженні дитини в Україні мають усі батьки. Це право не обмежується ні родом діяльності, ні наявністю або відсутністю місця роботи тощо.

Допомога при народженні дитини призначається відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми».

Умови призначення і виплати допомоги при народженні дитини визначає Порядок призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року № 1751 (із змінами та доповненнями).

Відповідно до положень цього Порядку допомога при народженні дитини надається одному з батьків дитини, опікуну, які постійно проживають разом з дитиною, з метою створення належних умов для її повноцінного утримання та виховання.

Слід зазначити, що допомога при народженні дитини, яка народилася після 8 квітня 2011 р., надається в сумі, кратній 30 розмірам прожиткового мінімуму, – на першу дитину; кратній 60 розмірам прожиткового мінімуму, – на другу дитину; кратній 120 розмірам прожиткового мінімуму, – на третю і кожну наступну дитину. При цьому враховується прожитковий мінімум на дитину віком до шести років, установлений на день народження дитини.

Виплата допомоги здійснюється одноразово у десятикратному розмірі прожиткового мінімуму при народженні дитини, решта суми допомоги на першу дитину виплачується протягом 24 місяців, на другу дитину – 48 місяців, на третю і кожну наступну дитину – 72 місяців рівними частинами.

Розмір та строк виплати допомоги, яка призначається одному з батьків дитини, визначається з урахуванням кількості живонароджених та усиновлених дітей (враховуючи померлих), які до народження дитини перебували на утриманні особи, якій призначається допомога, її чоловіка (дружини), крім дітей, від виховання яких зазначена особа (її чоловік, дружина) відмовилась, а також дітей, які передані на виховання іншій особі, та повнолітньої дочки (повнолітнього сина) чоловіка, які не були усиновлені дружиною.

У разі народження двійні або більшої кількості дітей кожна дитина з їх числа вважається наступною.

У разі народження мертвої дитини допомога при народженні дитини не призначається.

Звернення за призначенням допомоги при народженні дитини повинно надійти до управління соціального захисту населення  за місцем проживання не пізніше ніж через 12 календарних місяців після народження дитини.

Для призначення допомоги при народженні дитини за умови  пред’явлення паспорта або іншого документа,  що посвідчує особу, подаються такі документи:

Жінки, які постійно проживають (зареєстровані) на території України і народили дитину під час тимчасового перебування за межами України, подають видані компетентними органами країни перебування і легалізовані в установленому порядку документи, що засвідчують народження дитини, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.

Особи, що звертаються за призначенням допомоги при народженні другої дитини або наступних дітей, подають також довідку про склад сім’ї та копію свідоцтва про народження кожної дитини, яка враховується при визначенні розміру допомоги.

Слід зазначити, що органи, що призначають і виплачують державну допомогу, мають право перевіряти матеріальне становище сімей з дітьми.

Основними обставинами припинення виплати допомоги при народженні дитини є:

дитини;

Виплата допомоги припиняється з місяця, що настає за місяцем, в якому виникли зазначені обставини, за рішенням органу, який призначив допомогу.

За інф. першого заступника начальника УСЗН Чернушенко О.В.