Запобігання та протидія домашньому насильству

Інформаційна сторінка кампанії “Розірви коло”

Якщо натиснути на назву – перейдемо на їх офіційну сторінку))))


Нормативно-правова база щодо запобігання та протидії домашньому насильству

Закон України: Про запобігання та протидію домашньому насильству

Закон України: Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо виконання рекомендацій, які містяться у шостій доповіді Європейської комісії про стан виконання Україною Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України, стосовно удосконалення процедури арешту майна та інституту спеціальної конфіскації

Пов’язані документи

Про затвердження Інструкції щодо порядку взаємодії структурних підрозділів, відповідальних за реалізацію державної політики щодо попередження насильства в сім’ї, служб у справах дітей, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та відповідних підрозділів органів внутрішніх справ з питань здійснення заходів з попередження насильства в сім’ї: наказ Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту та Міністерства внутрішніх справ України від 07.09.2009 № 3131/386

Постанова КМУ від 26.04.2003 № 616 Про затвердження Порядку розгляду заяв та повідомлень про вчинення насильства в сім’ї або реальну його загрозу

Н А К А З від 17.09.2012 № 581 Про затвердження рекомендацій щодо проведення щорічної акції “16 днів проти насильства”

ПОРЯДОК розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення. Наказ Державного комітету України у справах сім’ї та молоді, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України 16.01.2004 N 5/34/24/11 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.01.2004 за N 99/8698


Органи та установи, на які покладається здійснення заходів з попередження насильства в сім’ї

  1. Здійснення заходів з попередження насильства в сім’ї в межах наданих їм повноважень покладається на:

– центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики з питань попередження насильства в сім’ї;

– центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань попередження насильства в сім’ї;

– відповідні підрозділи органів внутрішніх справ;

– органи опіки і піклування;

– спеціалізовані установи для осіб, які вчинили насильство в сім’ї, та жертв такого насильства:

1) кризові центри для членів сімей, в яких вчинено насильство в сім’ї або існує реальна загроза його вчинення (далі – кризові центри);

2) центри медико-соціальної реабілітації жертв насильства в сім’ї.

  1. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації незалежно від форми власності, об’єднання громадян, а також окремі громадяни можуть сприяти у здійсненні заходів з попередження насильства в сім’ї.

Порядок розгляду заяв та повідомлень про вчинення насильства в сім’ї або реальну його загрозу

  1. Цей Порядок визначає механізм прийняття, обліку і розгляду заяв та повідомлень про вчинення насильства в сім’ї або реальну його загрозу (далі – заява).
  2. Прийняття, облік і розгляд заяв здійснюється за місцем проживання постраждалого від насильства в сім’ї або члена сім’ї, стосовно якого існує реальна загроза вчинення насильства, Мінсоцполітики, структурним підрозділом, відповідальним за реалізацію державної політики щодо запобігання насильству в сім’ї, відповідної місцевої держадміністрації, відповідним підрозділом органу внутрішніх справ (далі – органи).
  3. Усна заява викладається заявником і записується посадовою особою відповідного органу, а письмова – надсилається поштою або подається особисто, або передається через іншу особу.
  4. У заяві зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце проживання постраждалого від насильства в сім’ї або члена сім’ї, стосовно якого існує реальна загроза вчинення насильства, а також міститься інформація про те, ким вчинено насильство в сім’ї, час і місце його вчинення, умисні дії фізичного, сексуального, психологічного чи економічного спрямування, інші обставини вчинення насильства в сім’ї або реальної загрози його вчинення.
  5. Заява одразу після надходження до Мінсоцполітики, структурного підрозділу, відповідального за реалізацію державної політики щодо запобігання насильству в сім’ї, відповідної місцевої держадміністрації реєструється в журналі обліку заяв про вчинення насильства в сім’ї, а до відповідного підрозділу органу внутрішніх справ – у книзі обліку заяв про злочини та пригоди.
  6. Відмова у прийнятті та розгляді заяви не допускається.
  7. Органи розглядають заяву не більше ніж протягом трьох днів. Якщо виникає потреба у перевірці викладених у заяві фактів та з’ясуванні додаткових обставин, заява розглядається не більше ніж протягом семи календарних днів.

У разі коли заява стосується неповнолітнього чи недієздатного члена сім’ї, відповідна інформація подається службі у справах дітей та органу опіки і піклування.

  1. Відповідний підрозділ органу внутрішніх справ інформує протягом трьох днів про отримання заяви структурний підрозділ, відповідальний за реалізацію державної політики щодо запобігання насильству в сім’ї, відповідної місцевої держадміністрації.
  2. Про отримання заяви, в якій міститься повідомлення про існування загрози життю і здоров’ю особи, негайно інформується відповідний орган внутрішніх справ (за спеціальною телефонною лінією 102) для вжиття заходів до припинення насильства або дій членів сім’ї, спрямованих на виконання реальної загрози його вчинення.
  3. Під час розгляду заяви здійснюється відвідання постраждалого від насильства в сім’ї або особи, стосовно якої існує реальна загроза вчинення насильства, за місцем проживання представниками відповідного підрозділу органу внутрішніх справ, структурного підрозділу, відповідального за реалізацію державної політики щодо запобігання насильству в сім’ї, центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді відповідної місцевої держадміністрації, а у разі отримання зазначеної інформації стосовно неповнолітнього – із залученням представників органу опіки та піклування, кримінальної міліції у справах дітей органу внутрішніх справ і служби у справах дітей.
  4. Структурний підрозділ, відповідальний за реалізацію державної політики щодо запобігання насильству в сім’ї, відповідної місцевої держадміністрації організовує надання постраждалим від насильства в сім’ї та членам сім’ї, стосовно яких існує реальна його загроза, психологічних, юридичних, соціально-педагогічних, соціально-медичних, інформаційних та інших послуг, якими вони можуть скористатися через мережу центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та їх спеціалізованих служб, а у разі потреби направляють їх до спеціалізованих установ для постраждалих від насильства в сім’ї (кризові центри, притулки, центри медико-соціальної реабілітації).
  5. Відомості про особисте життя та інша інформація, що міститься у заяві, не підлягають розголошенню.

Як попередити насильство в сім’ї

Як_попередити_насил_ство_в_сiм